Photobucket

vineri, 5 octombrie 2012

RUGACIUNE



Dumnezeul meu, cred intru Tine, si ma rog Tie; intareste credinta mea. Te iubesc, dar fa sa sporeasca a mea pocainta. Te slavesc ca pe intaiul meu inceput. Te doresc ca pe cea mai de capetenie dorinta a mea. Iti multumesc ca binefacatorului meu celui vesnic. Te chem ca pe puternicul meu aparator.
Dumnezeul meu binevoieste a ma povatuii prin intelepciunea Ta, a ma calauzi prin dreptatea Ta, a ma mangaia prin milostivirea Ta, a ma apara prin Puterea Ta.

Iti inchin, o Dumnezeule, gandurile mele, faptele mele, suferintele mele, ca in viitor sa ma gandesc la Tine, sa lucrez dupa voia Ta, sa graiesc de Tine, sa sufar pentru Tine.
Doamne, eu voiesc ceace voiesti Tu, pentru ca Tu voiesti sa ma supun voii Tale si fagaduiesc sa fac tot ce voiesti Tu.
   Te rog cu umilinta, lumineaza-mi voia, curateste-mi trupul si-mi sfinteste mintea mea, oteleste-mi inima, oteleste-mi sufletul.
Dumnezeule preabun,ajute-mi sa ma curatesc de greselile trecute, sa biruiesc ispitele viitoare si sa lucrez cuvenitele virtuti.
Umple inima de dragoste pentru bunatatea Ta, de ura pentru greselile mele, de ravna pentru binele aproapelui si de defaimare pentru desertaciunile lumii.Fa-ma sa fiu supus maimarilor mei, cu dragoste catre cei mai mici, credincios prietenilor mei si iertator vrajmasilor mei.
Vino, Atotputernice, intrajutorul meu, ca sa biruiesc cele sapte pacate de capetenie, care sunt pricina tuturor pacatelor. Sa biruiesc adica: mandria prin smerenie crestineasca, iubirea de argint prin milostenie, pizma prin dragoste si bucurie pentru binele aproapelui,desfranarea prin infranare si curatie,lacomia prin cumpatare, mania prin rabdare si lenea prin barbatie crestineasca.
Asisderea sa biruiesc si toate celelalte patimi si pacate ce izvorasc din acestea. Si-mi da virtuti crestinesti: credinta, nadejdea si dragostea.
Dumnezeul meu, fa-ma intelept in lucrarile mele,curajos in primejdii, rabdator in nenorociri si smerit in norociri.
Un ma lasa sa uit vreodata de a fi cu luare-aminte la rugaciuni si in biserica, cumpatat la masa, repede la implinirea datoriilor si statornic la hotarari. Doamne, insufla-mi grija sa am totdeauna constiinta dreapta, infatisare cuviincioasa, vorbire folositoare si purtare in buna randuiala.
Da-mi harul Tau, ca sa ma deprind a-mi stapinii totdeauna patimile, a ma invrednici de darurile Tale, a pazi legea Ta si a merita mantuirea.
Dumnezeul meu, fa sa cunosc cat de mici sunt bunatatile pamantesti si cat de mari sunt cele ceresti, cat de scurt este timpul vietii acesteia si cat de nemarginita este vesnicia.
Ajuta-mi sa fiu intotdeauna gata de moarte si sa ma cutremur de judecata Ta, sa scap de muncile de veci si sa dobandesc raiul prin Iisus Hristos, Domnul nostru. Amin.

Niciun comentariu: